„Terry Gilliam doczekał się polskiego odpowiednika. Jest nim Xawery Żuławski. Ponoć nieprzekładalna na język filmowy "Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną" Masłowskiej okazała się wspaniale wybrzmiewać w filmowej rzeczywistości. Dzięki Xaweremu Żuławskiemu. Niezwykle wyczekiwana adaptacja najgłośniejszego literackiego debiutu ostatnich lat spełnia pokładane w niej nadzieje. Pełen wirtuozerskich scen, mięsistych dialogów i ukrytych na dnie obserwacji na temat współczesności film na podstawie powieści wejherowskiej pisarki to coś, czego polskie kino dotychczas nie widziało...
„Rezerwat”
Nazywany na początku "Praskimi mirażami", dziś już jako "Rezerwat", debiut Łukasza Palkowskiego jest jedną z bardziej radosnych oraz błyskotliwych filmowych odsłon, jakie można było oglądać w ostatnim czasie. Reżyser bez kompleksów, odważnie i ze swobodą, od pierwszej sceny buduje żywiołową, nie pozbawioną osobliwego wdzięku, a w konsekwencji jakże udaną, środowiskową komedię. To prosta historia, w której naturalny humor idealnie współgra z częstokroć gorzką i bezwzględną prozą życia.
„Symetria”
Dwudziestosześcioletni Łukasz zostaje niesłusznie aresztowany pod zarzutem napadu na starszą kobietę. Niewinny, trafia do aresztu śledczego, skąd bezskutecznie usiłuje go wydostać adwokat, wynajęty przez jego matkę. Pod wpływem wydarzeń na celi przejściowej, Łukasz chce za wszelka cenę znaleźć się wśród grypsującej części więźniów. Całe dotychczasowe życie bohatera zmienia się w momencie znalezienia się na "sztywnej" celi. Łukasz musi odnaleźć się w świecie twardych zasad obowiązujących wśród "gitów".