Wyżej na ścianie czołowej od roku znajduje się mural – odwzorowanie dzieła z roku 1967 pod tytułem „Klepsydra”. „Czas został ukazany jako przestrzenny obraz, trzy słowa określające jego przemijanie i trwanie zapisane są w postaci szeregu ich kolejnych graficznych układów.” O Stanisławie Drożdżu mówiono, że twórczo i po wizjonersku łączył dwie duchowe dziedziny: sztukę i poezję.
Schron przy placu Strzegomskim, wzniesiony w roku 1942 w zupełnie innym celu, będzie już stale służyć sztuce.
Do czasu powstania nowego obiektu obok Panoramy Racławickiej właśnie w bunkrze ma funkcjonować Muzeum Sztuki Współczesnej. Gdy przeniesie się ono do docelowej siedziby przy ulicy Purkyniego, na placu Strzegomskim pozostaną magazyny studyjne. Chociaż konieczna jest jeszcze poważna adaptacja, bunkier jako przybytek sztuki działa – w ubiegłym roku na jego dachu o możliwościach ekspozycyjnych prezydent Rafał Dutkiewicz rozmawiał z wybitną rzeźbiarką Małgorzatą Abakanowicz.