Popularna Ordonka, czyli Hanka Ordonówna, była aktorką, piosenkarką, tancerką, autorką wierszy i tekstów piosenek. Naprawdę nazywała się Maria Anna Pietruszyńska. Urodziła się w 1902 roku w biednej rodzinie mieszczańskiej. Karierę rozpoczęła w wieku lat 16, przyjmując pseudonim Hanka Ordonówna.
Prawdziwą popularność zapewniły jej dopiero występy w warszawskim kabarecie Qui Pro Quo oraz w ówczesnych stolicach rozrywkowych Europy: Paryżu, Berlinie i Wiedniu. Kolejnym etapem w karierze były role filmowe. Zagrała między innymi w Niewolnicy miłości (1922), Paradzie Warszawy (1937) czy Szpiegu w masce (1933). Jej przygoda z kinem sprawiła, że ówcześni poeci i satyrycy, jak Tuwim czy Lechoń zaczęli pisać dla niej teksty, a sugestywnie interpretowane przez nią piosenki należą dziś do kanonu polskiej muzyki rozrywkowej.
Maria Meyer debiutowała w roku 1977 w Teatrze im. Stefana
Jaracza w Olsztynie, skąd przeniosła się potem (1983) do
Teatru Śląskiego w Katowicach, w którym zagrała między
innymi Albertynkę w Operetce, Ofelię w Hamlecie i
Szimenę w Cydzie.
W 1985 roku wystąpiła gościnnie w Teatrze Rozrywki w
Chorzowie jako Gizela w Huśtawce (Seesaw) Cy Colemana. Od
1988 roku związana jest etatowo ze sceną chorzowską, gdzie
występuje niemal w każdym przedstawieniu. Za rolę Evity w
musicalu Webera-Ricea Evita otrzymała Specjalną Złotą Ma-
skę, a po gościnnych prezentacjach tego spektaklu w warszaw-
skim Teatrze Dramatycznym, okrzyknięto ją najlepszą aktorką
musicalową. Maria Meyer jest między innymi laureatką nagrody ZASP im. Leny Starke, nagrody Wojewody Katowickiego dla Młodych Twórców za wszechstronność sztuki aktorskiej, a także nagrody Prezydenta Miasta Chorzowa w dziedzinie kultury (2000). W 1998 roku Maria Meyer założyła własny teatr pod nazwą Ma Scala - Teatr Marii Meyer, którego pierwszą produkcją był spektakl Jestem znów. Maria Meyer śpiewa Brela. Drugą propozycją Ma Scali, przygotowaną wespół z Teatrem Rozrywki, jest Ordonka. Miłość ci wszystko wybaczy.
Każda z piosenek to odrębny mikrodramat lub wesoła, a nawet frywolna opowieść. Meyer staje się omdlewająca i filuterna, marzycielska i kąśliwa, ironiczna i ciepła. Potrafi rozbawić w piosence Fakier lub wzruszyć, gdy śpiewa Majn Jidisze Mame – napisała Danuta Lubina-Cipińska w Rzeczpospolitej.
scenariusz i reżyseria - Jan Maciejowski
scenografia: Jerzy Rudzki
choreografia: Henryk Konwiński
aranżacje muzyczne: Andrzej Marko
bilety: 20 / 25 zł