To już trzeci obiekt po PGE Arenie i Stadionie Narodowym realizowany przez tę firmę. Podobne systemy wykorzystujące rozwiązania JBL Professional działają m.in. na Old Trafford (Manchesteru United) czy londyńskich Stamford Bridge (Chelsea F.C) i Emirates Stadium (Arsenal). Realizacja kontraktu odbędzie się w ramach umowy leasingowej.
System nagłośnienia trybun Stadionu Miejskiego we Wrocławiu będzie opierał się na 87 kolumnach średnio- i wysokotonowych oraz 56 subwooferach - głośnikach niskotonowych. Zostaną one zgrupowane po 5 sztuk i zainstalowane pod dachem stadionu w 28 gronach. 3 pozostałe głośniki utworzą pojedyncze grona. Cały system nagłośnieniowy zainstalowany nad trybunami będzie miał moc 373 200 Wat. Sygnał audio trafi do głośników za pomocą 5 km specjalistycznego wieloparowego przewodu zapewniającego niebywale czyste przenoszenie dźwięku. Dodatkowo 90 kolumn zainstalowanych zostanie pod sufitem w strefie VIP oraz UEFA.
- Wysokie wymagania postawione przez inwestora oraz przeprowadzone symulacje wskazują, że wrocławski Stadion Miejski będzie jednym z najnowocześniejszych obiektów w Europie, także w kwestii nagłośnienia. Największym wyzwaniem przy projektowaniu systemu był wyjątkowy kształt obiektu. Wiele pracy zajęło nam dostosowanie projektu do wszystkich elementów architektonicznych wrocławskiego stadionu” – powiedział Witold Karałow, przedstawiciel ESS Audio.
Głośniki spełniają najwyższe normy pracy w ekstremalnych warunkach pogodowych. Specjalistyczne, pokryte włóknem szklanym obudowy, żel wypełniający wnętrza kolumn głośnikowych oraz wodoodporne membrany pozwalają im pracować zarówno przy mrozie sięgającym -28 st. C, jak i w upale dochodzącym do 50 st. Co ciekawe, aby zapewnić ich bezawaryjną pracę w ekstremalnych warunkach muszą one pracować przez 24 godziny 365 dni w roku. Nie oznacza to, że na stadionie ciągle będzie rozbrzmiewała muzyka. Gdy nie będzie on w użyciu, do głośników automatycznie wysyłany jest sygnał o niesłyszalnej dla ludzkiego ucha częstotliwości. Dzięki temu głośniki nieprzerwanie pracują zachowując swoje wyśrubowane właściwości.
Sercem systemu będzie reżyserka dźwięku wyposażona w konsoletę mikserską, procesory dźwięku, mikrofony bezprzewodowe, anteny zewnętrzne, systemy i monitory odsłuchu oraz główny komputer sterujący nagłośnieniem. Zanim sygnał audio wychodzący z reżyserki dotrze do kolumny głośnikowej, trafi do jednej z czterech amplifikatorni, gdzie znajdują się wzmacniacze. Szybki transfer sygnału zapewnią dwa pierścienie światłowodów okalające stadion. Aby sterować systemem nie trzeba przebywać cały czas w reżyserce. Wystarczy laptop a z dowolnego miejsca na stadionie możemy sterować nagłośnieniem za pośrednictwem 4 zabezpieczonych i odpornych na zakłócenia cyfrowe łączy bezprzewodowych.